NIEDZIELA.NL
FAQ   Grupy  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gochna H
Sob Mar 23, 2013 11:56 pm
Kto z rodziną na stałe wyjeżdża do NL? Lub Ci,którzy już są.
Autor Wiadomość
rybcia13 
Gaduła

Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 25 Kwi 2010
Posty: 115
Wysłany: Wto Sie 31, 2010 11:12 am   

guust, Athlon, Zgadzam sie tez z Wami, trza bylo napisac konkretnie - nie przyjezdzajcie bo jest nas juz tutaj "duzo za duzo"
 
 
EdysiaK 
Gaduła nad gadułami :-)


Pomogła: 10 razy
Dołączyła: 24 Lip 2009
Posty: 565
Wysłany: Wto Sie 31, 2010 11:19 am   

rybcia13, jak cos Ci nie pasuje to stad wyjedz i po problemie.
 
 
Amissa 
Gaduła

Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 13 Lip 2010
Posty: 195
Wysłany: Śro Wrz 01, 2010 6:41 pm   

Moim zdaniem kazdy ma prawo " szukac" i znalezc to czego chce bez cudzych zlosliwych komentarzy. Forum jest po to aby pomagac a nie dolowac- kazdy z nas kiedys " zaczynal" i mial podobne problemy
_________________
Jadąc za morze klimat zmieniamy, nie siebie. Horacy
 
 
EdysiaK 
Gaduła nad gadułami :-)


Pomogła: 10 razy
Dołączyła: 24 Lip 2009
Posty: 565
Wysłany: Śro Wrz 01, 2010 6:51 pm   

Amissa, masz racje i wkurza mnie to, ze ci co tu juz sa odrazaja wyjazy innym rodakom, zeby przypadkiem miejsc w pracy im nie zabraklo. Obrzydzaja jak tylko sie da. Tfu.
 
 
guust 
Gaduła nad gadułami :-)

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 546
Wysłany: Śro Wrz 01, 2010 6:57 pm   

EdysiaK napisał/a:
Amissa, masz racje i wkurza mnie to, ze ci co tu juz sa odrazaja wyjazy innym rodakom, zeby przypadkiem miejsc w pracy im nie zabraklo. Obrzydzaja jak tylko sie da. Tfu.


a mnie bardziej denerwuje, ze jak ktos chce wyjechac to zamiast tu wejsc i poczytac tamaty i watki co sa juz zalozone to zadaje pytanie typu:
znajde mieszkanie?
znajde prace?
znajde szkole dla dzieci?

to wszyscy mamy taka osobe zarzucac linkami na tym forum czy szukac pracy czy mieszkania za nia? no sorry, ale jak sie wyjezdza to trzeba w 90% polegac na sobie, i to nie ma nic do zawisci czy odbierania pracy, ale raczej zdrowy rozsadek!
 
 
EdysiaK 
Gaduła nad gadułami :-)


Pomogła: 10 razy
Dołączyła: 24 Lip 2009
Posty: 565
Wysłany: Śro Wrz 01, 2010 7:00 pm   

guust, ale ja nie mowie o tym, zeby podkladac im od nos linki i inne rzeczy.
Chodzi tylko o to zeby nie pisac - nie jedz, po co tu jedziesz, nie ma dla Ciebie pracy itd.
Przyjada, przekonaja sie. Moze im sie uda, moze nie. Kazdy z nas kiedys tu przyjechal, po co takie 'pomagajace' posty. Nikomu potrzebne to nie jest.
A na te pytania wystarczy nie odpowiadac i po problemie.
 
 
bea111 
Poczatkujacy


Dołączyła: 08 Wrz 2010
Posty: 28
Skąd: Friesland
Wysłany: Śro Wrz 08, 2010 3:37 pm   

Witam serdecznie,mam zamiar zamieszkać w holandii i nie moge sie doczekac.mąż pracuje w holandii od dwóch lat,ma stałą prace,kontrakt.mamy dzieci,które tęsknia i odliczaja dni powrotu taty do polski.smutne,ale prawdziwe.niestety,ale mąż,stoczniowiec,zapewne bedzie tam pracował przez najblizsze lata.jesteśmy zapisani w spółdzielni w rejonie friesland.mam nadzieje ze bedziemy mieli szanse na mieszkanie szybko z uwagi,na rejon.mąż jest zameldowany,dostajemy rodzinne na dzieci.chcemy zamieszkac z załatwionymi sprawami urzedowymi i zapiętymi na ostatni guzik.jest praca,dostajemy zwrot podatku,rodzinne,dokumenty potrzebne sa,jeszcze tylko mieszkanie,moze wynajmiemy cos niedrogiego narazie.ja nie znam języka,ale mąż dobrze włada angielskim,ma znajomego holendra,ktory pomaga w urzedowych sprawach.prace bede miala w firmie męża jak przyjade.brakuje jeszcze tylko nas.mnie i dzieci.jest odwaga, zapał na nowe życie i mam nadzieje,ze wszystko ułozy sie pomyslnie.dzięki forum znalazłam odpowiedz na wiele pytań,bez ich zadawania,poniewaz wszystko jest.pozdrawiam użytkowników i cierpliwych moderatorów :039:
 
 
jagodka 
Gaduła nad gadułami :-)
zona udomowiona


Pomogła: 10 razy
Dołączyła: 06 Kwi 2010
Posty: 601
Skąd: HAGA
Wysłany: Śro Wrz 08, 2010 5:18 pm   

bea111 napisał/a:
Witam serdecznie,mam zamiar zamieszkać w holandii i nie moge sie doczekac.mąż pracuje w holandii od dwóch lat,ma stałą prace,kontrakt.mamy dzieci,które tęsknia i odliczaja dni powrotu taty do polski.smutne,ale prawdziwe.niestety,ale mąż,stoczniowiec,zapewne bedzie tam pracował przez najblizsze lata.jesteśmy zapisani w spółdzielni w rejonie friesland.mam nadzieje ze bedziemy mieli szanse na mieszkanie szybko z uwagi,na rejon.mąż jest zameldowany,dostajemy rodzinne na dzieci.chcemy zamieszkac z załatwionymi sprawami urzedowymi i zapiętymi na ostatni guzik.jest praca,dostajemy zwrot podatku,rodzinne,dokumenty potrzebne sa,jeszcze tylko mieszkanie,moze wynajmiemy cos niedrogiego narazie.ja nie znam języka,ale mąż dobrze włada angielskim,ma znajomego holendra,ktory pomaga w urzedowych sprawach.prace bede miala w firmie męża jak przyjade.brakuje jeszcze tylko nas.mnie i dzieci.jest odwaga, zapał na nowe życie i mam nadzieje,ze wszystko ułozy sie pomyslnie.dzięki forum znalazłam odpowiedz na wiele pytań,bez ich zadawania,poniewaz wszystko jest.pozdrawiam użytkowników i cierpliwych moderatorów :039:


Bea, daj znac gdy juz przyjedziecie, jak wrazenia :)

Holandia napewno wam sie spodoba bo to takie dobre miejsce dla rodzin z dziecmi, ja jestem bardzo zadowolona ze tu urodzilam swoje dziecko i ze mieszkamy w tak fajnym miejscu dla dzieci z duza ilosci aplacow zabaw i innych atrakcji/
 
 
madusia 
Poczatkujacy

Wiek: 34
Dołączyła: 27 Wrz 2010
Posty: 28
Skąd: Racibórz
Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 12:52 pm   witam

witam jestem na tym forum nowa od wczoraj czytam z zaciekawieniem forum..

zamierzamy z mezem wyjechac do Holandii oraz z 2 letnim synkiem,na poczatek duza pomoc bedziemy mieli od znajomych,bedziemy u nich mieszkac,maz ma prace na rok glownym problemem jak dla mnie nieznajomosc angielskiego-bylam w Nl 4lata temu i wtedy zweryfikowalam swoja znajomosc angielskiego ;/ boje sie wyjazdu do Nl glownie z tego powodu,bo jezyk to podstawa chociazby ,zeby pojsc z malym do lekarza.. Powiedzcie mi jak wygladala Wasza nauka jezyka od podstaw?? boje sie,ze sobie nie poradza i w sumie tylko to mnie nurtuje ;/

pozdrawiam cieplo
_________________
bo nie ważne "dlaczego", ale "jak"
 
 
jso 
Gaduła nad gadułami :-)


Pomógł: 15 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 963
Skąd: Amsterdam
Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 2:33 pm   

Moja żona uczyła się tutaj od początku, najpierw trochę w domu, mieliśmy też przez jakiś czas zasadę, że po powrocie z pracy, kiedy jest dużo do obgadania, gadamy po angielsku do godziny 20. Poszła też na 2 kursy. Nauczyła się angielskiego nie jakoś płynnie i bezbłędnie, ale komunikatywnie po jakimś pół roku - roku. Wcześniej znała tylko niemiecki.

Skoro nie znasz angielskiego to ucz się holenderskiego (i mówię to jako ktoś, kto włada tylko angielskim niestety) z takich powodów:
- szybciej nauczysz się holenderskiego niż angielskiego, bo holenderski będzie Cię otaczał, a angielski nie
- holenderski bardziej się przyda niż angielski
- z mężem będziecie stanowić świetny duet jak on będzie znał ang., a Ty hol. Za jakiś czas jeśli będziesz chciała znać angielski to mąż będzie mógł Ciebie nauczyć, a Ty jego nauczysz holenderskiego

Polecam uczyć się już teraz po malutku - 1 zwrot (krótkie zdanie) dziennie.
_________________
Dumny Polak
 
 
madusia 
Poczatkujacy

Wiek: 34
Dołączyła: 27 Wrz 2010
Posty: 28
Skąd: Racibórz
Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 3:53 pm   

dziekuje za odpowiedz :)
szczerze to zaskoczylo mnie to,zeby uczyc sie od razu holenderskiego,a nie angielskiego :) ale na pewno skorzystam z rady tylko najpierw musze skads wyszukac jakies podreczniki lub wiarygodne strony z tlumaczeniem i przede wszystkim wymowa strony czy cos,mozecie cos poolecic??
_________________
bo nie ważne "dlaczego", ale "jak"
 
 
jagodka 
Gaduła nad gadułami :-)
zona udomowiona


Pomogła: 10 razy
Dołączyła: 06 Kwi 2010
Posty: 601
Skąd: HAGA
Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 4:22 pm   

madusia napisał/a:
dziekuje za odpowiedz :)
szczerze to zaskoczylo mnie to,zeby uczyc sie od razu holenderskiego,a nie angielskiego :) ale na pewno skorzystam z rady tylko najpierw musze skads wyszukac jakies podreczniki lub wiarygodne strony z tlumaczeniem i przede wszystkim wymowa strony czy cos,mozecie cos poolecic??


Madusia a dlaczego tak Cie zaskoczyla sugestia by jadac do Holandii uczyc sie zamiast angielskiego niderlandzki? ;)
:033:
Jak juz jsobanski powiedzial jezeli Twoj maz zna angielski to Tobie naprawde byloby duzo lepiej znac niderlandzki bo i w szkole dla dzieka czy sobie pozniej do pracy czy nawet pisam urzedowe czy zwykle do zycia jak rachunki naprawde sie przxyda znac jezyjk niderlandzki bardzxiej od angielskiego.
 
 
madusia 
Poczatkujacy

Wiek: 34
Dołączyła: 27 Wrz 2010
Posty: 28
Skąd: Racibórz
Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 7:31 pm   

zaskoczylo mnie to ,bo kazdy namawia do przylozenia sie do angielskiego,ze wiecej sie da zalatwic po angielsku niz po niderlandzku..najbardziej obawiam sie ,ze nie bede w stanie dogadac sie u lekarza czy w szkole ;/
_________________
bo nie ważne "dlaczego", ale "jak"
 
 
Gochna H 
MODERATOR


Pomogła: 207 razy
Dołączyła: 24 Gru 2006
Posty: 8362
Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 8:02 pm   

madusia,

zejdz moze na ziemie , :082:
to jest Holandia i rodowici( i nie tylko ) mieszkancy ,uzywaja na codzien jezyka niderlandzkiego
a w Polsce po jakiemu sie szprecha po niemiecku?
czy wiecej zalatwisz tam znajc jezyk niemiecki czy polski?
_________________
http://www.siepomaga.pl/s/klikaj

( ͡° ͜ʖ ͡°).
 
 
Beny.rac 
MODERATOR

Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 1907
Skąd: Flevoland/SRC(PL)
Wysłany: Pon Wrz 27, 2010 8:30 pm   

Witam,
madusia z tego co widze też jesteś z Racka ... :043:

Co do nieznajomości jezyka to uważam że jak ktoś ma troszke silnej woli i samozaparcia to da rade ( Sam prawie wszystko załatwiałem sobie sam - sofi nr, konto w ING itp mimo tego że wtedy angielski znałem bardzo słabo )

Obecnie codziennie staram sie uczyć po 30 min (czasem i dłużnej ) angla i zaczynałem od rozmówek a teraz ucze sie już konkretnych słówek i zdań ...

Wiem że lepiej dla Ciebie będzie uczyć sie Holenderskiego bo masz Dzidzie i bardziej ten język Ci sie przyda ...

Powodzenia Życze
Pozdrawiam Serdecznie :081:
_________________
„Jest ,mnóstwo ludzi na świecie , którzy powiedza Ci , ze nie możesz tego osiągnąć . A Ty musisz po prostu odwrócić się i powiedzieć „to patrz „ …
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group