Holandia: Przepaść pomiędzy nisko i wysoko wykwalifikowanymi

Archiwum '15

fot. Shutterstock

Różnica w Holandii pomiędzy osobami z wykształceniem wyższym a osobami, które takiego nie posiadają, w najbliższych latach znacznie wzrośnie. Różnice w zarobkach będą się powiększać, coraz więcej osób niewykształconych będzie na zasiłku dla bezrobotnych i będą żyć w ubóstwie.

Sporządzony raport oparto na obserwacji rynku pracy w ostatnich latach. Bilans ma na celu przedstawienie rządowi powagi sytuacji, aby ten mógł podjąć działania zmniejszające te różnice. Nisko wykwalifikowany pracownik musi znowu stać się atrakcyjnym dla pracodawcy.


25.06.2015 GA Niedziela.NL



Komentarze 

 
0 #13 Donatan 2015-06-27 17:16
Cytuję nowa123:
Jestem farmaceuta posiadam dyplom polskiej uczelni rowniez pracowalam kilka lat w aptece w Polsce. Zastanawiam sie jakie sa warunki pracy farmaceuty w NL oprocz znajomosci jezyka niderlandzkiego bo znam ten jezyk dosc dobrze ucze sie od kilku lat.Czy ktos wykonuje ten zawod w NL?

Przesyłam link, przy znajomości języka niderlandzkiego poradzisz sobie z zapoznaniem się z tam zawartymi informacjami. Nie znam farmaceuty, ale lekarza, który wykonuje w Holandii zawód po uznaniu w Holandii swojego dyplomu i specjalizacji w Polsce. .../buitenlands-diploma-in-nederland
Cytuj
 
 
0 #12 nowa123 2015-06-27 14:57
Jestem farmaceuta posiadam dyplom polskiej uczelni rowniez pracowalam kilka lat w aptece w Polsce. Zastanawiam sie jakie sa warunki pracy farmaceuty w NL oprocz znajomosci jezyka niderlandzkiego bo znam ten jezyk dosc dobrze ucze sie od kilku lat.Czy ktos wykonuje ten zawod w NL?
Cytuj
 
 
-2 #11 Donatan 2015-06-26 16:25
Jeszcze bys sie zdziwil kolego - oboje z zona posiadamy polskich uczelni i nikt nigdy nie pytal mnie o uznanie dyplomu.
Pracujemy w swoich zawodach juz kilka ladnych lat i jedyne na co zwracaja uwage pracodawcy to wiedza, umiejetnosci i doswiadczenie - jezyk niekoniecznie.
Pozdrawiam
Wiedza, umiejętności,doświadcz enie i wykształcenie to niewątpliwie zalety i możliwość otrzymania dobrze płatnej pracy, ale w Polsce. Bez znajomości języka masz pewnie etat nabijania rodaków za granicą w tzw butelkę!



Nie mierz innych swoja miara kolego. Nikogo nie oszukuje i nie wykorzystuje zarabiajac na chleb. Jezyk oczywiscie opanowany - angielski i niemiecki. Spokojnie wystarcza
Osoba na poziomie nie pisze takich bzdur, więc bez dalszych komentarzy!
Cytuj
 
 
+1 #10 Dziewczyna 2015-06-26 13:06
Cytuję bobek:
[

Jezyk angielski wystarcza jako ,ze to oficjalny jezyk w firmie, w ktorej prauje.
Zgodze sie ,ze do wykonywania niektorych zawodow ( gdzie koniecznie jest posiadanie uprawnien) musza uznac wyksztalcenie - jednak to nie jest norma . Pracuje w branzy technicznej i nikt nigdy mnie nie pytal o nostryfikowany dyplom.

Dokładnie tak, pracuję również dla firmy w której językiem oficjalnym jest angielski, jak w większości międzynarodowych korporacji w Holandii. Jest bardzo mało zawodów, które wymagają nostryfikacji dyplomy i w większości są to zawody medyczne.
Cytuj
 
 
+2 #9 bobek 2015-06-26 12:11
Cytuję Kajko:
. Zgadzam się z Donatanem, by wyższe wykształcenie było akceptowane należy nostryfikować swój dyplom. Jako zwykły pielęgniarz musiałem nostryfikować swój dyplom, żeby ktokolwiek mnie zatrudnił w moim wyuczonym zawodzie. Owszem z początku j.angielski był wystarczający ale holenderskiego musiałem się nauczyć by moc komunikować się z pacjentami. Nie każdy zna j. angielski. Może trochę mniej zarabiam od holenderskich kolegów bo mam również mniejsze doświadczenie zawodowe - czyt. staż pracy.


Jezyk angielski wystarcza jako ,ze to oficjalny jezyk w firmie, w ktorej prauje.
Zgodze sie ,ze do wykonywania niektorych zawodow ( gdzie koniecznie jest posiadanie uprawnien) musza uznac wyksztalcenie - jednak to nie jest norma . Pracuje w branzy technicznej i nikt nigdy mnie nie pytal o nostryfikowany dyplom.
Cytuj
 
 
+2 #8 bobek 2015-06-26 12:04
Cytuję Donatan:
Cytuję rysiek:
Cytuję Donatan:
Osoby wykształcone nie piszą głupot. Nie można oczekiwać etatu na poziomie wyższego wykształcenia uzyskanego w Polsce bez uznania dyplomu w Holandii.



Jeszcze bys sie zdziwil kolego - oboje z zona posiadamy polskich uczelni i nikt nigdy nie pytal mnie o uznanie dyplomu.
Pracujemy w swoich zawodach juz kilka ladnych lat i jedyne na co zwracaja uwage pracodawcy to wiedza, umiejetnosci i doswiadczenie - jezyk niekoniecznie.
Pozdrawiam

Wiedza, umiejętności,doświadcz enie i wykształcenie to niewątpliwie zalety i możliwość otrzymania dobrze płatnej pracy, ale w Polsce. Bez znajomości języka masz pewnie etat nabijania rodaków za granicą w tzw butelkę!




Nie mierz innych swoja miara kolego. Nikogo nie oszukuje i nie wykorzystuje zarabiajac na chleb. Jezyk oczywiscie opanowany - angielski i niemiecki. Spokojnie wystarcza
Cytuj
 
 
-2 #7 Kajko 2015-06-26 10:51
bobek w jakimś języku musisz się komunikować ze swoim pracodawcą, być może nie jest potrzebny ci akurat j. holenderski w wykonywaniu swojego zawodu ale z pewnością pracodawca nie nauczył się j.polskiego by z tobą się porozumieć. Zgadzam się z Donatanem, by wyższe wykształcenie było akceptowane należy nostryfikować swój dyplom. Jako zwykły pielęgniarz musiałem nostryfikować swój dyplom, żeby ktokolwiek mnie zatrudnił w moim wyuczonym zawodzie. Owszem z początku j.angielski był wystarczający ale holenderskiego musiałem się nauczyć by moc komunikować się z pacjentami. Nie każdy zna j. angielski. Może trochę mniej zarabiam od holenderskich kolegów bo mam również mniejsze doświadczenie zawodowe - czyt. staż pracy.
Cytuj
 
 
-2 #6 Donatan 2015-06-26 08:19
Cytuję rysiek:
Cytuję Donatan:
Osoby wykształcone nie piszą głupot. Nie można oczekiwać etatu na poziomie wyższego wykształcenia uzyskanego w Polsce bez uznania dyplomu w Holandii.



Jeszcze bys sie zdziwil kolego - oboje z zona posiadamy polskich uczelni i nikt nigdy nie pytal mnie o uznanie dyplomu.
Pracujemy w swoich zawodach juz kilka ladnych lat i jedyne na co zwracaja uwage pracodawcy to wiedza, umiejetnosci i doswiadczenie - jezyk niekoniecznie.
Pozdrawiam

Wiedza, umiejętności,doświadcz enie i wykształcenie to niewątpliwie zalety i możliwość otrzymania dobrze płatnej pracy, ale w Polsce. Bez znajomości języka masz pewnie etat nabijania rodaków za granicą w tzw butelkę!
Cytuj
 
 
+3 #5 bobek 2015-06-25 22:00
Cytuję rysiek:
[quote name="Donatan"]Osoby wykształcone nie piszą głupot. Nie można oczekiwać etatu na poziomie wyższego wykształcenia uzyskanego w Polsce bez uznania dyplomu w Holandii.



Jeszcze bys sie zdziwil kolego - oboje z zona posiadamy polskich uczelni i nikt nigdy nie pytal mnie o uznanie dyplomu.
Pracujemy w swoich zawodach juz kilka ladnych lat i jedyne na co zwracaja uwage pracodawcy to wiedza, umiejetnosci i doswiadczenie - jezyk niekoniecznie.
Pozdrawiam[

chyba pracujesz tylko z polakami, albo wam się poszczęściło
Cytuj
 
 
+1 #4 bobek 2015-06-25 21:55
Bo Holandia potrzebuje slave`y do pracy a nie wykształciuchów z europy wschodniej. To taka ich multikultur. Ale się nie dziwię, mają coraz większe zapotrzebowanie na roboli którzy bedą budowali ich gospodarkę. Do dowodzenia wystarczy jeden mądry. Polska takiego teraz potrzebuje...
Cytuj
 
 
+2 #3 rysiek 2015-06-25 16:24
Cytuję Donatan:
Osoby wykształcone nie piszą głupot. Nie można oczekiwać etatu na poziomie wyższego wykształcenia uzyskanego w Polsce bez uznania dyplomu w Holandii.



Jeszcze bys sie zdziwil kolego - oboje z zona posiadamy polskich uczelni i nikt nigdy nie pytal mnie o uznanie dyplomu.
Pracujemy w swoich zawodach juz kilka ladnych lat i jedyne na co zwracaja uwage pracodawcy to wiedza, umiejetnosci i doswiadczenie - jezyk niekoniecznie.
Pozdrawiam
Cytuj
 
 
0 #2 Donatan 2015-06-25 16:06
Osoby wykształcone nie piszą głupot. Nie można oczekiwać etatu na poziomie wyższego wykształcenia uzyskanego w Polsce bez uznania dyplomu w Holandii.
Cytuj
 
 
+5 #1 Benia 2015-06-25 13:14
A co z tymi co mają wykształcenie tylko zarabiaja jak ci bez wykształcenia tylko dlatego ze są emigrantami??
Cytuj
 

Dodaj komentarz

Kod antysapmowy
Odśwież

Najnowsze w kategorii: Holandia

Najnowsze Ogłoszenia Wyróżnione


reklama a
Linki