NIEDZIELA.NL
FAQ   Grupy  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Belastingdienst żąda zapłaty po 5 latach.....
Autor Wiadomość
pentagramsss 
Poczatkujacy

Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 19
  Wysłany: Czw Maj 10, 2018 9:23 pm   Belastingdienst żąda zapłaty po 5 latach.....

Hej,

2012 roku pracowałem w holandii 5 miesięcy. Niby wszystko ok. Rozliczyłem się z podatku poprzez biuro podatkowe (nie byle jakie)... zwrot otrzymałem za te 5 miesięcy... ale po 5 latach urząd skarbowy z Holandii piszę do Polskiego ZUSu z prośbą o zwrot dodatku do ubezpieczenia chorobowego za okres... 12 miesięcy z 2012 roku. Nie przypominam sobie żebym dostał taką kwotę za cały rok, w przelewach tego nie mam (tylko jeden zwrot podatku ).

Nie wiem za bardzo jak sobie z tym poradzić.Czy taka sytuacja mogła mieć miejsce, że urząd z Holandii mi coś przelał a ja powinienem zwrócić? Czy po tylu latach sprawa może się przedawnić?
Ostatnio zmieniony przez pentagramsss Czw Maj 10, 2018 9:32 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Panicelinka 
MODERATOR

Pomogła: 27 razy
Dołączyła: 01 Kwi 2009
Posty: 1823
Wysłany: Czw Maj 10, 2018 9:39 pm   

pentagramsss napisał/a:
Czy taka sytuacja mogła mieć miejsce, że urząd z Holandii mi coś przelał a ja powinienem zwrócić?


Jesli ty lub ktos w twoim imieniu wystapil o jakikolwiek dodatek, to tak ,moglo tak byc ,ze pieniadze byly przelwane nawet na konto tej osoby ktora o nie wnioskowala .
Ktos pisal na forum, ze BD ma prawo zadac zwrotow zdaje sie nawet do 10 lat wstecz ...
_________________
Proszę ! Kliknij .
http://www.pajacyk.pl
 
 
pentagramsss 
Poczatkujacy

Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 19
Wysłany: Czw Maj 10, 2018 9:40 pm   

Panicelinka napisał/a:
pentagramsss napisał/a:
Czy taka sytuacja mogła mieć miejsce, że urząd z Holandii mi coś przelał a ja powinienem zwrócić?


Jesli ty lub ktos w twoim imieniu wystapil o jakikolwiek dodatek, to tak ,moglo tak byc ,ze pieniadze byly przelwane nawet na konto tej osoby ktora o nie wnioskowala .
Ktos pisal na forum, ze BD ma prawo zadac zwrotow zdaje sie nawet do 10 lat wstecz ...


Co mogę zrobić w tej sytuacji? Czy to można jakoś odkręcić, wytłumaczyć ?
 
 
Panicelinka 
MODERATOR

Pomogła: 27 razy
Dołączyła: 01 Kwi 2009
Posty: 1823
Wysłany: Czw Maj 10, 2018 9:49 pm   

pentagramsss,

Moze poczytaj temat, tam powinienies znalezc infomacje jak ten problem rozwiazac, watek jest stary jednak w zalatwianiu spraw z BD nic sie nie zmienilo

http://forum.niedziela.nl...er=asc&start=30
_________________
Proszę ! Kliknij .
http://www.pajacyk.pl
 
 
pentagramsss 
Poczatkujacy

Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 19
Wysłany: Czw Maj 10, 2018 9:55 pm   

Panicelinka napisał/a:
pentagramsss,

Moze poczytaj temat, tam powinienies znalezc infomacje jak ten problem rozwiazac, watek jest stary jednak w zalatwianiu spraw z BD nic sie nie zmienilo

http://forum.niedziela.nl...er=asc&start=30


jeszcze jedno pytanie... czy taki dodatek Urząd z Holandii przelewa jednorazowo czy co miesiąc? Pani z ZUS mówiła, że jeśli co miesiąc nie dostawałem to prawdopodobnie firma pośrednictwa pracy albo firma, która mnie rozliczała....
 
 
Panicelinka 
MODERATOR

Pomogła: 27 razy
Dołączyła: 01 Kwi 2009
Posty: 1823
Wysłany: Czw Maj 10, 2018 10:00 pm   

pentagramsss,

Przelewaja jednorazowo jesli ktos wystepuje np za lata /za rok wstecz a ''normalnie '' zorgtoesag otrzymuje sie miesiecznie .
_________________
Proszę ! Kliknij .
http://www.pajacyk.pl
 
 
pentagramsss 
Poczatkujacy

Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 19
Wysłany: Czw Maj 10, 2018 10:08 pm   

Panicelinka napisał/a:
pentagramsss,

Przelewaja jednorazowo jesli ktos wystepuje np za lata /za rok wstecz a ''normalnie '' zorgtoesag otrzymuje sie miesiecznie .

Teraz pytanie dlaczego przelewają jednorazowo a później potencjalnie chcą zwrotu?.... kolega który równolegle pracował ze mną dostał nawet większy zwrot (nawet za poprzednie lata)i nie było problemu. Podejrzewam, że firma która mnie rozliczała coś przekombinowała....
 
 
Panicelinka 
MODERATOR

Pomogła: 27 razy
Dołączyła: 01 Kwi 2009
Posty: 1823
Wysłany: Czw Maj 10, 2018 10:45 pm   

pentagramsss napisał/a:
dlaczego przelewają jednorazowo a później potencjalnie chcą zwrotu?.


Zorgtoeslag moze byc wypłacany na dwa sposoby

zaliczkowo w miesiecznych ratach lub jednorazowo po zakonczeniu roku za ktory chcesz uzyskac dofinansowanie.

Jego wysokosc zalezy od dochodow. Po rocznej korekcie ,kiedy sie okazuje ,ze belasting naliczyl go za duzo, nastepuje korekta .Stad biora sie owe kwoty o ktore w nastepnym/nowym roku kalendarzowym upomina sie belasting.
_________________
Proszę ! Kliknij .
http://www.pajacyk.pl
 
 
pentagramsss 
Poczatkujacy

Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 19
Wysłany: Pią Maj 11, 2018 10:43 am   

Według mnie firma, która mnie rozliczała bardzo namieszała dlatego tak to wyszło.... chyba, że po prostu urząd holenderski robi tak, że przelewa całość....

Odkopałem się z korespondencji z tą firmą która mnie rozliczała i rzeczywiście pytałem ich czy muszę cokolwiek zwracać - oni nie dali żadnej odpowiedzi. To może być mój argument do zaistniałej sytuacji i ewentualnie domaganie się zwrotu tej firmy?

[ Dodano: Pią Maj 11, 2018 8:54 pm ]
dochodzą też nowe okoliczności... biuro, które mnie rozliczało dostało powiadomienie o tym, że powinienem oddać część kasy, ale przyszło na adres właśnie tego biura ale nie mój domowy (w 2014 roku, rok po rozliczeniu). Biuro olało sprawę dlatego Holandia zwróciła się do ZUSu o pomoc....
Pieniądze ze zwrotu spieniężyłem dokładnie rok po rozliczeniu........
Ostatnio zmieniony przez pentagramsss Pią Maj 11, 2018 10:47 am, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Panicelinka 
MODERATOR

Pomogła: 27 razy
Dołączyła: 01 Kwi 2009
Posty: 1823
Wysłany: Sob Maj 12, 2018 9:02 am   

pentagramsss, no to skoro juz bawimy sie w archeologow to ja tez odkpalam twoj post

pentagramsss napisał/a:
ubiegałem się o ZORGTOESLAG za 3 miesiące a dostałem na konto ponad 620 euro.. coś nie tak? czy coś trzeba zwrócić ?

przelew: TERUGGAAF NR. ************* VOORSCHOT ZORGTOESLAG 2012



*** dałem żeby nie było numeru


ktos ci poradzil nie wydawaj pieniedzy, bo trzeba bedzie zwrocic

http://www.niedziela.nl/f...ghlight=#288320

Wydaje mi sie ze po tym co tu napisales nie ma juz o czym dyskutowac,
sprawa ma sie tak ,ze pieniadze , oddac musisz i nie ma sie co oszukiwac ,ani zwalac winy na firme rozliczajaca a to ze je juz wydales nie jest zadnym tlumaczeniem ..
_________________
Proszę ! Kliknij .
http://www.pajacyk.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group