NIEDZIELA.NL
FAQ   Grupy  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
podatki-dokumenty potrzebne do rozliczenia
Autor Wiadomość
czarnamagia
Poczatkujacy

Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 5
Wysłany: Nie Lis 05, 2017 1:45 pm   podatki-dokumenty potrzebne do rozliczenia

Witam. Czy poza jarografami są jakieś inne dokumenty ,które potrzebne są do rozliczenia podatkowego w polsce?
Chodzi mi konkretnie o zorgtoeslag, otóż moja agencja pracy w moim imieniu wystapiła o to dofinansowanie(bez mojej wiedzy,więc troche mi zajęło dojscie do tego ,za co wogole dostawałam przelewy z belastingu....) sprawa jest z 2016roku, otrzymałam kilka dziwnych (dziwnych bo na różne kwoty)przelewów, następnie pismo,że część z tego muszę oddać, bo belasting sie pomylił. należną im część oddałam. Natomiast nie mogę znaleźć informacji na temat czy te sumy muszę wymienić w zeznaniu podatkowym w polsce i jeżeli tak, to na podstawie jakich dokumentów- żadnych nie mam, jedyne co posiadam to fakt na koncie bankowym ,że takie wpłaty otrzymałam oraz po zalogowaniu się na stronę toeslag widnieją informacje o tym kiedy moja agencja wystąpiła o dofinansowanie.
Druga sprawa- jak to faktycznie jest z rozliczaniem się w holandii? Byłam przekonana ,ze tu jest 5letni okres na rozliczenie się,natomiast z niektorych źródeł wynika ,że to się tyczy wyłącznie osob niezameldowanych...słyszałam również ze czesc osob wogole sie w holandii nie rozlicza....to jak to w końcu jest, czy w holandii jest obowiązek rozlicznia się, tak jak w polsce?Dodam ,że jestem zgłoszona do gemente, mam digicode. Z góry bardzo dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
 
 
Panicelinka 
MODERATOR

Pomogła: 22 razy
Dołączyła: 01 Kwi 2009
Posty: 1474
Wysłany: Nie Lis 05, 2017 5:06 pm   

czarnamagia, na forum przeciez nie brakuje w watkach dotyczacych podatkow ,odpowiedzi na twoje pytania patrz tu


http://forum.niedziela.nl/viewtopic.php?p=312934

http://forum.niedziela.nl...r=asc&start=195
_________________
Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma..
 
 
czarnamagia
Poczatkujacy

Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 5
Wysłany: Pon Lis 06, 2017 10:01 am   

Niestety nie ma odpowiedzi na moje pytanie. A przynajmniej ja nie mogę znaleźć. :(
Takie odsyłanie do wątków z przed x lat tylko wprowadza ludzi w błąd, bo przepisy się zmieniają a ludzie bzdury wypisują(tak właśnie-stek bzdur- i niestety większość nawet nie na temat), potem ktoś to czyta i przekazuje dalej i powstaje błędne koło. Poprosze osobę życzliwą i bardziej niż ja obeznaną w temacie o konkretne odpowiedzi, żeby następna osoba w potrzebie, z podobnymi pytaniami mogła znaleźć konkretną odpowiedź a nie musiała się przekopywać przez dziesiątki postów,po to tylko ,żeby itak nie znaleźć odpowiedzi :( . A więc może, odbiegając od mojego konkretnie przypadku, powtórzę same pytania, żeby było czytelniej :)


1 Czy zorgtoeslag-dofinansowanie do ubezpiecznie zdrowotnego- należy wykazać w zeznaniu podatkowym? (Jeżeli tak to na podstawie jakiego dokumentu?)

2 Czy pięcioletni okres na rozlicznie się w Holandii dotyczy wszystkich(zameldowanych i niezameldowanych, sozonowo pracujących i na stałe,ew. jakieś inne warunki do spełnienia)

3 Czy w Holandii jest OBOWIĄZEK skłądania zeznań podatkowych(tak jak w polsce-trzeba i kropka), czy jest to Twój wybór czy się rozliczysz czy nie?


P.S. Z góry dziękuję za pomoc :)
 
 
FijneBuurman 
Gaduła

Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 109
Wysłany: Pon Lis 06, 2017 2:35 pm   

czarnamagia napisał/a:
1 Czy zorgtoeslag-dofinansowanie do ubezpiecznie zdrowotnego- należy wykazać w zeznaniu podatkowym? (Jeżeli tak to na podstawie jakiego dokumentu?)

2 Czy pięcioletni okres na rozlicznie się w Holandii dotyczy wszystkich(zameldowanych i niezameldowanych, sozonowo pracujących i na stałe,ew. jakieś inne warunki do spełnienia)

3 Czy w Holandii jest OBOWIĄZEK skłądania zeznań podatkowych(tak jak w polsce-trzeba i kropka), czy jest to Twój wybór czy się rozliczysz czy nie?


AD 1. Sam U.Skarbowy wypłaca przecież to świadczenie więc ma o nim informacje w swoim systemie. Niemniej każdy świadczeniobiorca dofinansowania socjalnego dostaje decyzję (potwierdzenie) o przydzieleniu świadczenia więc zapewne takie pismo (w postaci papierowej czy elektronicznej) leży albo w agencji pracy lub w ich biurze rachunkowym jeśli nie dostałaś go Ty. Na takiej decyzji jest wysokość przydzielonego świadczenia. Na chłopski rozum taki dokument powinien wystarczyć jako 'podkładka' otrzymania tych pieniędzy (np. do pokazania w Polsce) + ewent. wyciągi z konta bankowego

AD 2, 3. Każdy kto stanie się raz podatnikiem w NL musi składać zeznania podatkowe za okresy w których uzyskał w NL przychody które wg przepisów podlegają rozliczeniu lub co najmniej zadeklarowaniu. Jeżeli sama skarbówka nie wzywa do złożenia deklaracji podatkowej (poprzez list nazywany tutaj niebieską kopertą) to nie znaczy że nie dana osoba nie ma takiego obowiązku aczkolwiek faktycznie też słyszałem że sporo osób tego nie robi dobrowolnie tylko czeka aż je 'znajdą sami'. Myślę że opłaca się na bieżąco rozliczać z podatku bo nie wiesz sama w jakiej sytuacji finansowej będziesz za 4-5 lat gdy holenderska skarbówka przyśle wezwanie do rozliczenia się z przeszłości i okaże że trzeba dopłacić podatek lub zwrócić jakieś świadczenie lub jego część. Oni też mają prawo do 5 czy nawet 10 lat wstecz sprawdzać i weryfikować wcześniej przyznane świadczenia i zeznania podatkowe. Wiele osób to spotyka z tego co widzę na forum.
Więcej info o tym kto musi składać zeznanie podatkowe w NL znajdziesz na stronie Belastingdienst tutaj : https://www.belastingdien...k_aangifte_doen
Ty na pewno już w świetle tutejszych przepisów jesteś podatnikiem zobowiązanym do składania zeznania podatkowego za 2016 rok ponieważ już otrzymałaś świadczenie w postaci zorgtoeslag, który wypłaca U.Skarbowy (czyli mają Cię w systemie). Nawet jeśli nie przyszedł Ci list z wezwaniem do złożenia zeznania podatkowego. Zapewne całość korespondencji napływa do agencji pracy, którą prawdopodobnie upoważniłaś do tych zadań.

[ Dodano: Pon Lis 06, 2017 2:39 pm ]
jeszcze coś tam poprawiłem w poście wyżej...także zapoznaj się z nim jeszcze raz jeśli już go zdążyłaś przeczytać.
Ostatnio zmieniony przez FijneBuurman Pon Lis 06, 2017 2:38 pm, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
czarnamagia
Poczatkujacy

Dołączył: 05 Lis 2017
Posty: 5
Wysłany: Śro Lis 08, 2017 12:56 pm   

FijneBuurman -dziękuję za odpowiedź.
Otrzymałam informacje z biura ,które rozlicza podatki ,że zorgtoeslag nie wlicza się do zeznania podatkowego. Pani z polskiego urzędu poinformowała mnie,że w pl zasiłki socjalne również nie podlegają opodatkowaniu. A zatem wniosek taki ,że kwot zorgtoeslag w zeznaniu podatkowym się nie podaje.

Następny kroczek...analizując swoje jarografy stwierdzam fakt iż nie jest w nich podany czas pracy. A zatem czy diety i koszty uzyskania przychodu mam sobie policzyć "na palcach" na podstawie salarisów czy jak?

I jeszcze jedna rzecz, której nie rozumiem. Będę wdzięczna za pomoc w interpretacji.
Na jednym jarografie ,w polu :
Loonheffingskorting JA
Ja/Nee met ingang van 0101


Na drugim:
loonheffingskorting 29 06
met ingang van: code 1
w tymże jarografie jest wyjaśnienie
'n de rubriek ”Loonheffingskorting” staat of de loonheffingskorting wel (code 1) of niet (code 0) is toegepast en per wanneer.Loonheffingskorting bestaat uit: de algemene heffingskorting en, als u daar recht op hebt, de arbeidskorting,de (alleenstaande-)ouderenkorting, de jonggehandicaptenkorting en de levensloopverlofkortin '
niestety dla mnie nie zrozumiałe, co w praktyce oznaczaja 'JA', '0101' oraz '29 06' wraz z 'code1' .



edytowane- rozpracowałam, że 0101 oraz 29 06 są datami rozpoczęcia pracy- czy mam rację? jeżeli tak to dlaczego agencja wpisała na jarografie 0101 skoro prace rozpoczełam w listopadzie. czy jest to normalna praktyka,że wpisują 'od początku roku' czy jest to błąd, który należy wyjaśnić? Skoro nie ma dat zakończenia pracy to na podstawie czego mam wyliczyć diety i KUP?
Ostatnio zmieniony przez czarnamagia Śro Lis 08, 2017 1:13 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
lubcjusz
Nieśmiały użytkownik

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Sty 2012
Posty: 93
Wysłany: Nie Lis 12, 2017 3:23 pm   

czarnamagia, tak to normalna praktyka że masz podane od 1 stycznia ponieważ jaaropgave to podsumowanie roku czyli od 1 stycznia do 31 grudnia. Diety najlepiej liczyć wg salarisów lub po prostu za wszystkie dni które przebywałaś w Holandii. Z tego co pamiętam to KUP wylicza się za miesiące przepracowane, a nie rozbija się na dni.
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group