NIEDZIELA.NL
FAQ   Grupy  Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
spoldzielnie mieszkaniowe
Autor Wiadomość
ewelajla
Poczatkujacy

Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 3
Wysłany: Sob Mar 03, 2012 1:41 pm   

Witam serdecznie. Jestem zapisana w spółdzielni w WonenBreburg w Tilburgu, i reaguje w Woneninzicht. Ale mam pytanie dotyczace czybszu. Nurtuje mnioe jaki jest ostateczny czynsz za mieszkanie, może ktos z was juz dostał mieszkanie i wie! Podaje przykład jaki jest na stronie:
Huurprijs
Rekenhuur
516,17
€ 516,17
Servicekosten
49,84
€ 49,84
Administratiekosten
34,00
Czyli wychodzi 600 e i do tego musze doliczyć wode,energie itd. czy to jest w cenie wynajmu. Prosze o pomoc!!!!!!!!!
 
 
Reklama
mario007 
Super gadu?a

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Lip 2009
Posty: 336
Skąd: Zoetermeer
Wysłany: Sob Mar 03, 2012 1:46 pm   

ewelajla napisał/a:
Witam serdecznie. Jestem zapisana w spółdzielni w WonenBreburg w Tilburgu, i reaguje w Woneninzicht. Ale mam pytanie dotyczace czybszu. Nurtuje mnioe jaki jest ostateczny czynsz za mieszkanie, może ktos z was juz dostał mieszkanie i wie! Podaje przykład jaki jest na stronie:
Huurprijs
Rekenhuur
516,17
€ 516,17
Servicekosten
49,84
€ 49,84
Administratiekosten
34,00
Czyli wychodzi 600 e i do tego musze doliczyć wode,energie itd. czy to jest w cenie wynajmu. Prosze o pomoc!!!!!!!!!


dokladnie, do tego doliczyc musisz, wode, prad, gas, podatki gminne, ubezpieczenie mieszkania, aczkolwiek ubezpieczenie moze byc juz zawarte w service kosten, zapytaj o to.
_________________
Mariusz
 
 
ewelajla
Poczatkujacy

Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 3
Wysłany: Pon Mar 05, 2012 9:47 pm   

A orientujesz sie jakie są wysokie podatki za mieszkanie? I czy to sie opłaca miesięcznie czy rocznie?
a poza tym to takie mieszkanie spółdzielcze ma tańsze opłaty za energię i wode? Bo jestem zielona w tym temacie? I wydaję mi się że to dość sporo 600 euro za spółdzielcze mieszkanie? co myślicie o tym?
 
 
Hera 
Gadu?a nad gadu?ami :-)


Pomogła: 5 razy
Wiek: 42
Dołączyła: 11 Maj 2007
Posty: 850
Wysłany: Pon Mar 05, 2012 9:59 pm   

Nie ma podatku za mieszkanie, są podatki gminne, jak wywóz śmieci czy np podatek za posiadanego psa.
Co do wysokości czynszu to wszystko zależy od tego, jakie to mieszkanie jest - jego wielkość, rok wybudowania itp.
Dla przykładu ja mieszkam na wsi w domku spółdzielczym (bliźniaku), 64m2. rok budowy gdzieś 1955, nieocieplany itp i płacę 500€ czynszu (z servicekosten i ubezpieczeniem).
Domy/mieszkania "młodsze", ocieplone, wyposażone w nowe okna/drzwi z pewnością są droższe...
Opłaty za energię, gaz i wodę nie mają nic wspólnego z tym, gdzie mieszkasz a ile zużywasz....
_________________
Nigdy nie poddawaj się kiedy zgaśnie światło
Gdy cię walnie życia pięść
Nigdy nie poddawaj się dzisiaj nie jest łatwo
Jutro będzie lepszy dzień
 
 
Bronka 
Mega gadu?a


Pomogła: 31 razy
Dołączyła: 27 Maj 2010
Posty: 1071
Wysłany: Pon Mar 05, 2012 10:11 pm   

Ja dodam jeszcze, ze jesli chodzi o domki, szeregowce itp. to podawane sa gole czynsze ( excl) a mieszkania w blokach to czynsz z wliczona woda i ogrzewaniem ( incl) wiec na to tez zwroc uwage. No niestety, mieszkania ogolnie sa drogie i dlatego wiele osob decyduje sie na kupno domow.
_________________
Ciapek - kolejny niechciany psiak do adopcji

http://www.e-zwierzak.pl/...iak-do-adopcji/
 
 
ewelajla
Poczatkujacy

Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 3
Wysłany: Pon Mar 05, 2012 10:12 pm   

Oki dzieki, juz wszystko wiem. Bo byłam oglądac mieszkanie i sie zastanawiam czy sie opłaca. :039:

[ Dodano: Pon Mar 05, 2012 10:16 pm ]
Bronka napisał/a:
Ja dodam jeszcze, ze jesli chodzi o domki, szeregowce itp. to podawane sa gole czynsze ( excl) a mieszkania w blokach to czynsz z wliczona woda i ogrzewaniem ( incl) wiec na to tez zwroc uwage. No niestety, mieszkania ogolnie sa drogie i dlatego wiele osob decyduje sie na kupno domow.



A ty piszesz o mieszkaniach społdzielczych czy o kupnie?
 
 
bagniaczka 
Gadu?a nad gadu?ami :-)

Pomogła: 12 razy
Dołączyła: 06 Lis 2008
Posty: 906
Skąd: Tilburg
Wysłany: Pon Mar 05, 2012 11:43 pm   

ewelajla, jak masz szanse na spoldzielcze, to bierz! Przez maklera na pewno Cie taniej nie wyjdzie. Nie w Tilburgu. Jedynie kupno może się okazac lepsze, bo przynajmniej co miesiac nie wyrzucasz kasy w bloto.
_________________
<cenzura>
Ostatnio zmieniony przez bagniaczka Pon Mar 05, 2012 11:46 pm, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bronka 
Mega gadu?a


Pomogła: 31 razy
Dołączyła: 27 Maj 2010
Posty: 1071
Wysłany: Pon Mar 05, 2012 11:48 pm   

ewelajla napisał/a:

Bronka napisał/a:
Ja dodam jeszcze, ze jesli chodzi o domki, szeregowce itp. to podawane sa gole czynsze ( excl) a mieszkania w blokach to czynsz z wliczona woda i ogrzewaniem ( incl) wiec na to tez zwroc uwage. No niestety, mieszkania ogolnie sa drogie i dlatego wiele osob decyduje sie na kupno domow.



A ty piszesz o mieszkaniach społdzielczych czy o kupnie?


O spoldzielczych.
_________________
Ciapek - kolejny niechciany psiak do adopcji

http://www.e-zwierzak.pl/...iak-do-adopcji/
 
 
nastka 
Nie?mia?y u?ytkownik

Dołączyła: 02 Maj 2011
Posty: 75
Wysłany: Czw Mar 15, 2012 8:29 am   

czy ktos z was staral sié moze o urgentie ze wzgledu na obecne warunki mieszkaniowe?wlasnie wyczytalam na stronie mojej spoldzielni ze mozliwe jest przyznanie urgentie ze wzgledu na zle warunki.
Czy myslicie ze jesli ja mieszkam w studio razem ze swoja 8 letnia corka,ni ona nie ma swojego pokoju ,ani ja swojego,jest tylko jeden pokoj z kuchnia to juz jest wystarczajacy powod by sie ubiegac o to urgentie?
czy ktos z was ma w tej mierze jakies doswiadczenie,wiedze??
 
 
Reklama
Bronka 
Mega gadu?a


Pomogła: 31 razy
Dołączyła: 27 Maj 2010
Posty: 1071
Wysłany: Czw Mar 15, 2012 9:47 am   

Nastka w tym wypadku - brak miejsca - nie przysluguje Ci urgentie

Cytat:
5. Ik heb te weinig slaapkamers voor mijn gezin (ruimtegebrek). Kan ik urgentie aanvragen?
Nee, ruimtegebrek is geen reden voor urgentie.


http://www.suwr.nl/index.php?id=7,11,0,0,1,0#58
_________________
Ciapek - kolejny niechciany psiak do adopcji

http://www.e-zwierzak.pl/...iak-do-adopcji/
 
 
nastka 
Nie?mia?y u?ytkownik

Dołączyła: 02 Maj 2011
Posty: 75
Wysłany: Czw Mar 15, 2012 3:11 pm   

dziékuje Bronko ,przynajmniej wiem na czym stoje.

To wg wyliczeñ z Woonservice ,gdzie jestem czeka mnie jeszcze od 4 do 8 lat oczekiwania
w zaleznosci od tego jakim typem lokum sie zadowole.
Obliczenia robione na podstawie tego jakie i komu mieszkania zostaly wydane w ubieglym roku.
 
 
nikola_1
Poczatkujacy

Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 3
Wysłany: Czw Mar 15, 2012 11:02 pm   

mieszkanie spoldzielcze mozna yez otrzymac spelniajac warunek wiekowy, czyli od 55 roku zycia i tych mieszkan jest sporo i to wszedzie.
W Amsterdamie czeka sie ok. miesiaca.
A co do czynszow, to prawda, bardzo wysokie.
 
 
firmakrk 
Poczatkujacy

Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 35
Wysłany: Nie Mar 18, 2012 2:02 pm   

Witam ma pytanie,miwszkam w Delft rok temu zapisałem sie na oczekiwanie mieszkania w woonnet haaglanden,mozna dostac wczesniej mieszkanie gdy ma sie dwu letnie dziecko czy raczej nie ma szans,czy trzeba czekac na swoją kolejkę?Jak moze ktos wie czy mozna dostac szybciej mieszkanie to prosze o udzielenie podpowiedzi pozdrawiam :039:
 
 
Gochna H 
MODERATOR


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 24 Gru 2006
Posty: 7414
Wysłany: Nie Mar 18, 2012 5:45 pm   

firmakrk,

z tego tematu, kilka stron wczesniej poczytaj

http://forum.niedziela.nl...796813d4599aa71
 
 
Bronka 
Mega gadu?a


Pomogła: 31 razy
Dołączyła: 27 Maj 2010
Posty: 1071
Wysłany: Nie Mar 18, 2012 6:47 pm   

Niestety trzeba czekac na swoja kolejke :039:
_________________
Ciapek - kolejny niechciany psiak do adopcji

http://www.e-zwierzak.pl/...iak-do-adopcji/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group